چالش های والدین در رابطه با بی نظمی های
کودکان و نوجوانان و شيوه هاي اصلاح آن
در اين اثر تلاش شده
است كه در فصل نخست به تعريف نظم و انضباط و ضرورت و فوايد آن مبادرت نمائيم و
در فصل دوم به بررسي علل بينظمي و انواع بينظميها در كودكان
و نوجوانان و پيآمدهاي آن پرداخته و در فصل سوم به ارائه راهكارها و نحوه
زدودن آن اقدام نمائيم.
آن چه که ميتواند كودك و نوجوان معصوم امروز را
به فردي پرخاشگر،قانون شكن و مجرم مبدل
كند، ميتواند به خوبي مديريت شود و از ظهور و بروز چنین مسائلی پیشگیری شود.
بي مسئوليت بار آوردن كودك، رفتارهاي متضاد و پيش بيني ناپذير از سوي مربي
و والدين، برقرار نكردن رابطه عقلاني و كلامي، فضاي نامناسب عاطفي براي
پاسخ گويي به نيازهاي رواني كودك و نوجوان، طرد او از خانه، نداشتن مهارت
مديريت بر روابط كودكان و نوجوانان با خواهران و برادران و دوستانشان، تضاد
بين عوامل و عناصر تربيتي، فاصله بين كودك و نوجوان و فعاليتهاي سازنده از
قبيل ادامه تحصيل و كارهاي اشتغال ساز و اموری مانند اینها ميتواند مشكلات
بسياري را براي تربيت فراهم آورد.
راهنمای
آموزش و مدیریت در کلاس
در فرایند یک تدریس موفق و اثر بخش، شناخت انواع روش
های تدریس و توانایی به کارگیری آنها در کلاس درس از اهمیت قابل توجهی برخوردار
است و معلم موفق کسی است که از یکایک آنها به فراخور حال شاگردان و موقعیت
کلاسها بهره بگیرد.
این کتاب به صورت یک راهنمای کلی
برای رفتار در محیط مدرسه و
در اداره کلاس درس خصوصا برای معلمانی که در آغاز راه تدرس خود هستند
نوشته شده استوبا توجه به فهرست
موضوعی آن این مکان را به خواننده می دهد که مطلب مورد نظر خود را بدون هیچ
پیش نیازی پیدا کرده و آن را مطالعه کند.