|
|
|
|
|
44690761
- 021
|
|
|
فهرست کلی کتاب ها
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
نوشته
دکتر شکوه نوابي نژاد
- فردوس فرطوسی
|
|
|
رموز نوجواني (راهنمای والدین و نوجوانان)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
اين کتاب، دربارة روانشناسي بلوغ در دورة نوجواني نوشته شده است. از اين
رو نوجوانان در اين کتاب اطلاعاتي را دربارة مفهوم بلوغ و اهميت آن در فرآيند رشد؛
عوامل مؤثر در بلوغ؛ مراحل بلوغ در دختران و پسران؛ تغييرات جسماني دختران و
پسران به هنگام بلوغ؛ تغييرات رواني و اجتماعي دختران و پسران به هنگام بلوغ و
پس از آن؛ روابط اجتماعي در نوجواني؛ مشکلات والدين و نوجوانان؛ بهداشت جسم و
روان در بلوغ دختران؛ تغذية نوجوانان دختر و پسر و نگراني ها و بحران هاي
دورة بلوغ به دست مي آورند.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
پدر، مادر، معلم؛
من نوجوانم
دكتر علي اصغر احمدي
چاپ 1395
انتشارات پَرکاس
60 صفحه 33000ریال
تحولات و آثار دوران بلوغ و نوجواني بر وضعيت جسماني و رفتاري نوجوانان و
نحوه برخورد و مواجهه والدين با اين تحولات در نامهاي از زبان نوجوان براي
پدر و مادر خود بيان شده است.
زبان ساده و بيان شيواي اين كتاب موجب استقبال گسترده خوانندگان خصوصاً
معلمان، پدران و مادران شده است. «پدر، مادر، معلم؛ من نوجوانم» را ميتوان
خلاصهاي از دهها كتاب تربيتي و روانشناسي با موضوع تحولات نوجواني دانست.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
نوشته: دکتر محسن ایمانی
|
|
|
علل بروز درگیری های
فرزندان در خانواده و نحوه مدیریت واصلاح آن ها
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
آن چه که مي تواند كودك و نوجوان معصوم امروز را به فردي پرخاشگر، قانون شكن و مجرم مبدل
كند، مي تواند به خوبي مديريت شود و از ظهور و بروز چنین مسائلی پیشگیری شود.
بي مسئوليت بار آوردن كودك، رفتارهاي متضاد و پيش بيني ناپذير از سوي مربي و
والدين، برقرار نكردن رابطه عقلاني و كلامي، فضاي نامناسب عاطفي براي پاسخ
گويي به نيازهاي رواني كودك و نوجوان، طرد او از خانه، نداشتن مهارت مديريت
بر روابط كودكان و نوجوانان با خواهران و برادران و دوستانشان، تضاد بين عوامل
و عناصر تربيتي، فاصله بين كودك و نوجوان و فعاليتهاي سازنده از قبيل ادامه
تحصيل و كارهاي اشتغال ساز و اموری مانند این ها مي تواند مشكلات بسياري را
براي تربيت فراهم آورد.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
نوشته: دکتر محسن ایمانی
|
|
چالش های والدین در رابطه با بی نظمی های کودکان و
نوجوانان و شيوه هاي اصلاح آن
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
در اين اثر تلاش شده است كه در فصل نخست به تعريف
نظم و انضباط و ضرورت و فوايد آن مبادرت نمائيم و در فصل دوم به بررسي علل بي نظمي
و انواع بي نظمي ها در كودكان و نوجوانان و پي آمدهاي آن پرداخته و در فصل
سوم به ارائه راهكارها و نحوه زدودن آن اقدام نمائيم.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|